WWKIP-day

Idag firar vi World Wide Knit In Public-day! Jag och delar av juntan satte oss på caféet i Botaniska trädgården här i Göteborg. Var på plats tidigt och fick bästa bordet innan regnet och folkstormen kom... Enligt diverse media skulle det vara allmän uppslutning av stickerskor där. Vi såg ett gäng damer i andra änden av caféet som på ett misstänkt sätt liknade stickerskor. De höll även något som liknade garn och stickor i händerna. Men vi tittade inte så noga. Vi höll oss på vår kant...

Och tröjan börjar likna en tröja!



Det har ju regnat här nu i flera dagar och hela den lediga delen av fredagen satt jag bänkad i soffan med stickningen i högsta hugg...tur att man har en hobby som man kan hålla på med oberoende av vädret!

Nu ska jag fortsätta tills jag somnar med stickningen i knät tänkte jag! Maken (och resten av Sverige verkar det som) ser på fotboll. Jag kan förstå glädjen i evenemanget men är ganska ointresserad själv. Men det funkar att ha på i bakgrunden till en rolig stickning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0