1 4/5 strumpa



En och fyra femtedels strumpa är klar. Tyvärr blev skaften för långa för att garnet skulle räcka till två hela strumpor... Jag brukar köra på chans när det gäller att få garnet att räcka, jag tänker att någon slags instinkt ska tala om för mig när det är dags att sluta för att det ska bli lagom. Naturligtvis funkar ju inte det, och då får man frysa om tårna! Garnet är Regia (tror jag, banderollen är borta...) i Kaffe Fasetts egen färgställning.

Nästa projekt är ytterligare ett par strumpor, i mörklila Colinette den här gången. Jag håller på och utarbetar ett ultimat mönster, ska med spänning testa detta nu! Det vankas junta ikväll, och då ska det stickas så att stickorna glöder!!

Men innan dess blir det till att njuta lite av solen som skiner finfint över norra Göteborg just nu!
Ha det så gött!!!

Kommentarer
Postat av: trögdsara

hohoho snyggt!

2010-03-05 @ 10:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0