Vårdagjämning!!!


Det lackar mot vår! Även om det är lite svalt och halvmulet så är det ändå VÅR i luften och det är sååå härligt! Det blev en riktigt skön långpromenad i vårluften idag.

Förra helgen hade jag det så här gött utanför en fjällstuga i Värmland. Två dagar i hammocken och två dagar på brädan var lagom proportioner tyckte jag.





En vecka tidigare var det däremot vargavinter - var hos mina föräldrar i Trögden där det såg ut så här:



...men i Göteborg ser det ut så här numera!



Snödroppar och fimpar i rabatten, visst är det en härlig kombination...

Måste bara visa Röda Stens nya skepnad som Prickiga Sten också, innan det kommer lite stickning:



Nåväl! Under tiden har det stickats. Det har blivit lite restid på tåg och i bil, samt goda stunder framför brasan och i solen. Ett par strumpor är klara, men färgen gör sig inte rättvis på bilden. De är mycket mörkare lila istället för blåaktiga som de framstås vara här.





Och en Rose Red håller på att stickas om till en lite mindre version.


Imorgon drar jag till fjälls igen, fast den här gången med 18 12-åringar! Det ska bli spännande!

Tjoflöjt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0