Vårstök och saker till barn

Jag experimenterar vidare med de fina trikåtygerna från e-slöjd. Senast har det blivit mössor till olika barn, bland annat har Rut och Ines fått varsin.







På tal om barn så virkar jag vidare på filten. Tanken är att den ska bli klar till i september, och det ser ut om att jag kommer att hinna...



Håller på att virka ihop alla rutorna nu och sen ska jag bara fodra den med trikå i nån matchande färg. Brun kanske, eller grön...eller varför inte könsneutrala rosa?



Och på tal om fina färger så måste jag få visa upp mina fina nya gröna skor! Äntligen är jag ägare av ett par kulturtantskor från Camper, och de är så sköna! Till dessa håller jag på att sy ett par bruna kulturtantsbyxor i linne, men de får ni se när de är klara.



Får jag också lov att presentera årets första skörd! Rabarbern växer som aldrig förr och den här premiärstjälken smakade fantastiskt surt och gott! Jag hoppas på att frosten har dragit långt norrut nu så att man kan plantera ut i landet. Idag tog jag tag i att vårpiffa balkongen, samt att tälja pinnar att markera sådden i landet med.

Björkarna håller på att slå ut och jag har sett de första rosa blommorna på de japanska körsbärsträden... Våren är här och snart är det sommarlov!  

Kommentarer
Postat av: Linnea

ÅÅÅhhhhh vilken fin filt!!!! Och mössor!! Och skor!!! Jag vill också ha ett barn som du kan sy saker till! ;D

2010-05-03 @ 23:07:08
URL: http://ettdisco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0