Att markera

Jag är ganska dålig på att använda stickmarkörer, jag brukar tänka att jag håller reda på ändå vart jag ska öka eller minska eller vad det nu är som ska hända i stickningen. Men jag gillar det här med snygga fiffiga grejer och bling-bling. Så jag knåpade lite i pärlasken och fick ihop lite schyssta markörer.

Först gjorde jag öglan som ska sitta runt stickan i metalltråd, som jag sett exempel på tidigare. Men jag tycker att den typen av markör stör lite i arbetet, man känner de med händerna och jag tycker att de är i vägen. Istället trixade jag lite och trädde på markören på ett tunt band, så att pärlorna och metalltråden får hänga ner en bit. Jag tycker att stickningen flyter på mycket bättre, markörerna känns inte men syns och är snygga!

Bandet jag använde är sådant man såklart kan köpa i tygbutiker, men jag som är lumpsamlare har klippt bort och sparat banden som brukar vara fartsydda i axelsömmen på t-shirts och liknande plagg från exempelvis H&M. Dessa fyller vad jag förstår ingen annan funktion än att hålla plagget kvar på galgen i butiken.
Och att bli stickmarkörer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0