Bloggdöden

Herregud, hur kass kan man vara??!! Eller upptagen kanske? Inget bloggat har det blivit iallafall. Det stör mig något, jag har liksom helt kommit ut ur stickomvärlden och sitter bara i mitt lilla kyffe och filurar. Jag skulle behöva komma igång och få lite inspiration, och tid kanske... Stickar gör jag ju iallafall, febrilt så att fingrarna blöder, så fort barnen somnat på kvällen och fram tills att jag själv somnar.

Ett litet wake up call fick jag iallafall här om veckan då jag besökte Tor, maken till Stickfest i Väst som lämpligt nog hölls utanför Enköping i mina föräldrars trakter. Jag och gossepojkarna hoppade på tåget och drog till mormor och morfar en vecka, jag passade sedan på att åka själv ner till Härjarö där allt utspelade sig. Inspirerande!!! Det är så himla nyttigt att se lite andra sticknördar som entusiastiskt beundrar en ullbit och en vacker sticka... Roligt att se vad andra gör, hur andra gör och att lära sig något nytt. Jag var på en workshop och lärde mig dubbelstickning, helt nytt och väldigt roligt när man förstått sig på principen.

Så nu tänker jag mig en höst och vinter fylld av juntakvällar, besök på stickcafeer och workshops. Till att börja med tänkte jag dra med mig juntan på en smått tvivelaktig garnmässa i Kvänum 28 oktober. Nej, den är nog stenseriös, det är bara det att orten känns lite obekant. någon som vet något mer om evenemanget? Någon som läser förresten, kanske jag ska börja med att fundera på...

Nåväl, det är skönt att skriva lite och lägga upp lite bilder för att samla sticktankarna! Nu ska jag se efter om jag har råkat fota något som jag åstadkommit senaste halvåret.

Nej, det hade jag visst inte... Däremot har jag varit på Nordiska museet och tittat på Skolslöjd samt sett Hemslöjden 100 år på Liljewalchs. Den senare helt fantastisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0