Fredag förmiddag

Regn, regn, regn... Mysigt så länge man håller sig torr! En liten kille sover förmiddag, en tittar på Bamse och jag stickar vidare på min tröjärm. Inser att jag genast måste skaffa mig en ny varvräknare. Den jag har är oändligt ful, trots att den är inköpt på Island. Den matchar inte arbetet!

Snart bär det av ut i regnet, utrustade med galon och regnskydd, för att inhandla fredagssmask och ta en tur till bibblan. Jag ska ju börja jobba så småningom och behöver uppdatera mig lite på gällande styrdokument...

Det här med fredagens kvällsvard förresten. Är det så att det äts tacomat då? Jag tycker att det verkar vansinnigt. Såg ett recept på tacogratäng häromdagen, det var köttfärs, kryddmix, majs och krossade chips med mera nermölat i en gratängform. Det känns som något jag gärna skyddar min familj från...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0