Stickpodden


Även jag har upptäckt Stickpodden, och därmed fattat grejen med det där med podcast! Jag brukar ha en lite avvaktande inställning till "sånt där nytt", särskilt då det handlar om datorer, telefoner och annat multimedialt. Kort sagt har jag en fot kvar i den analoga världen och tycker fortfarande att kassettband är bra. Men nu sitter jag här med en genomsmart telefon som kan sända hemgjorda radioprogram som bara handlar om stickning! Jag erkänner att det är bra!! Hade förmodligen inte nått fram via kassettband.

Hurra för Stickpodden, ett fantastiskt initiativ och jag hoppas på många fler avsnitt!!

I nästa avsnitt ska de bland annat tala om sticktelaterade skador. Själv har jag klarat mig bra, men en gång var det nära ögat. (Höhöö!) Hade stickorna i cykelkorgen, givetvis med spetsarna uppåt. Böjde mig fram av någon anledning utan att se eller komma ihåg mina stickor och träffade med full kraft ena stickan med ögonbrynet. Ajj!! Det var ju himla skönt, och jag har fortfarande ett ärr där trots att det är över tio år sedan... Men nu har jag övergått helt och hållet till Knit Pro rundstickor och risken för liknande skador är därmed minskad.

Här är adressen till Stickpodden, lyssna om du inte hunnit göra det redan!

http://stickklubben.blogspot.se/2012/10/stickpodden-avsnitt-2.html?m=1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0