Sportlov...

...i vintriga Göteborg! Jag bjuder på lite bilder från de senaste dagarna när solen kikade fram.





Nu när solen har gått i moln blir det OS och stickning som gäller! Jag håller fortfarande på med den här koftan som påbörjades i höstas. Den har legat till sig ett tag i garnkorgen, men nu tänkte jag att den skulle bli klar den här veckan. Jag är väldigt sugen på att se hur den blir! Är inne på första ärmen nu, sen är det"bara" montering och kanterna kvar.



Ikväll ska jag också roa mig med att pipa lite på dragspelet! Jag förälskade mig ordentligt i detta i somras och impulsköpte ett fint gammalt spel. Pep lite i det på egen hand och fick faktiskt fram både Sjösala vals och Änglamark! Nu har jag börjat på en kurs för att lära mig ordentligt och träff nummer två är ikväll. Intressant nog bestod kursdeltagarna av mestadels ganska hemstickade kvinnor i min ålder. Jag hade tippat på gubbar i folkdräkt och kanske nån gumma i förkläde. Men det är kanske det vi är?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0